Procedura_repartizare pe SPECIALIZĂRI_PEDAGOGIC
Metodologia admiterii:
Calendarul admiterii:
Calendarul admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2017—2018
ACTE NECESARE ÎNSCRIERE PROBE DE APTITUDINI, profil pedagogic:
Dosar plic
Cerere tip
Anexă fişă înscriere, în original, eliberată de unitatea de învăţământ de la care provine candidatul;
Certificat de naştere şi carte de identitate- copii certificate “conform cu originalul” sau legalizate;
Adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea “apt pentru a susţine probele sportive”;
ACTE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL:
Înscrierea la licee a candidaţilor declaraţi admişi în urma repartizării computerizate se efectuează pe baza următoarelor acte:
a) cererea de înscriere
b) cartea de identitate (dacă este cazul) şi certificatul de naştere, în copie legalizată
c) adeverinţă cu notele şi media generală obţinute la Evaluarea Naţională clasa a VIII-a
d) foaia matricolă pentru clasele V – VIII (cu calculul mediei generale)
e) fişa medicală
PRECIZĂRI PRIVIND DESFĂŞURAREA PROBELOR DE APTITUDINI
1. PROBA DE APTITUDINI MUZICALE
Proba constă în verificarea aptitudinilor interpretative şi a auzului muzical prin:
a) intonarea unui cântec dintr-un repertoriu de cinci cântece, învăţate în clasele I- VIII;
b) reproducerea unor scurte motive ritmico-melodice (2-4 măsuri), desprinse din cântece pentru copii.
Aptitudinile investigate sunt: auzul muzical, simțul ritmic, memoria muzicală și calitățile vocale.
2. PROBA DE APTITUDINI FIZICE
Proba constă în verificarea aptitudinilor fizice prin:
a) reproducerea, după model, a 2-3 exerciţii de influenţare selectivă a aparatului locomotor.
b) 3-4 elemente de gimnastică acrobatică din programul claselor a V-a – a VI-a, executate izolat.
c) alergare 600 m – fără cerinţă de timp (implică un efort moderat)
3. PROBA DE APTITUDINI ARTISTICE
Proba constă în realizarea unei naturi statice cu două sau trei obiecte cu o temă plastică propusă de comisie.
Aptitudinile investigate sunt:
a) receptarea culorilor, a proporţiilor dintre obiecte
b) încadrarea echilibrată a formelor plastice într-un spaţiu.
4. INTERVIU
Proba constă în:
- a) recitarea a 2-3 strofe dintr-o poezie (la alegere);
- b) lectură expresivă la prima vedere;
- c) participare la o conversaţie candidat – comisie, pe o temă dată (se verifică capacitatea de a aduce argumente, de a fi persuasiv şi receptiv în relaţia cu partenerul de discuţie).
Aptitudinile investigate sunt:
- comunicarea;
- dicţia.
NOTĂ:
Rezultatul fiecărei probe se apreciază cu “admis” sau “respins”.
Respingerea la o probă atrage după sine obţinerea calificativului ”respins” la probele de aptitudini.
Nu se admit contestaţii la probele de aptitudini pentru profilul pedagogic, specializarea: învăţători – educatoar.
Comisia pentru fiecare probele de aptitudini este alcătuită din doi profesori de specialitate, de nivel liceal.
Preşedintele comisiei este directorul/ directorul adjunct unităţii de învăţământ.
La probele de aptitudini candidaţii vor avea asupra lor următoarele:
– la proba de aptitudini artistice: pensule, culori de apă (acuarele, guaşe sau tempera), vas pentru apă, creion negru, radieră
– la proba de aptitudini fizice: echipament sportiv, pantofi sport (pt. sala de sport)